۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۴۲۳۰۵۵
نماینده خبرگان رهبری:

 اخلاق انتخاباتی و سیاسی فراموش نشود

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات اخلاق انتخاباتی و سیاسی فراموش نکنند،‌ گفت: کشور به اندازه کافی از بداخلاقی های سیاسی در گذشته آسیب دیده است.
محمدتقی پورمحمدی، امام جمعه مراغه

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقي پورمحمدي، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبري در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به اهمیت حضور حداکثری مردم در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مردم انتظار دارند؛ نمايندگان منتخب مجلس شوراي اسلامي بر مسائل ملي و منطقه اي حساس باشند.


وی با اشاره به آغاز تبليغات مرحله دوم انتخابات مجلس شوراي اسلامي، افزود: نماينده بايد بر حسب وظيفه قانوني خود نسبت به مسائل ملي حساسيت به خرج داده و از حقوق تمامي مردم كشور در مجلس دفاع كند، دادن وعده هایی به دور از صلاحیت نمایندگان مجلس، عوام‌فریبی محسوب می شود.


امام جمعه مراغه با اشاره به این‌که آرای ملت امانتی نزد منتخبان مجلس خواهد بود، گفت: نماينده منتخب بايد بر حسب انتظارات مردم حوزه انتخابيه نسبت به پيشرفت و توسعه منطقه حساسيت داشته باشد، تا بتواند در توسعه متوازن كشور كه از اهداف انقلاب اسلامي است به وظيفه خود عمل كند.


نماينده مردم آذربايجان شرقي در مجلس خبرگان رهبري يادآور شد: تمامي نامزدهاي راه يافته به دور دوم انتخابات مورد تاييد بوده و شوراي نگهبان نيز صلاحيت آن ها را احراز كرده بنابراين نامزدها بايد خود مراعات حال رقيب را بكنند تا هواداران نيز به تبعيت از آن ها از تخريب و افترا به نامزدهاي ديگر و طرفدارانش دوري كنند.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدي، ادامه داد: تمامي مسؤولان از نامزدهاي انتخاباتي تا هيات هاي اجراي، بازرسي و نظارت بايد شرايطي را فراهم كنند كه مردم آگاهانه فرد اصلح را انتخاب كنند و به شكل گسترده اي در دور دوم در پاي صندوق هاي راي حضور يابند.


وی با بیان این‌که اهمیت حضور حداکثری مردم در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی کمتر از اهمیت حضور در انتخابات هفتم اسفند نیست، گفت: تکلیف 9 کرسی باقی مانده استان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی مشخص نیست و تنها با حضور و آرای ملت منتخبان راهی بهارستان خواهند شد.


امام جمعه مراغه با تأکید بر رعایت اخلاق انتخاباتی و سیاسی از سوی نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات افزود: کشور به اندازه کافی از بداخلاقی های سیاسی در گذشته آسیب دیده است، دیگر نیازی به تخریب رقیبان برای نشان دادن صلاحیت وجود ندارد./302/935/ب1

 

ارسال نظرات